Programul Erasmus+ aduce idei inovative în învățământul rădăuțean
În perioada 30 octombrie – 5 noiembrie, un grup de 4 profesori de la Școala Gimnazială ,,Regina Elisabeta” din Rădăuți au avut oportunitatea excepțională de a participa la un cursul de formare cu titlul ,,Învățarea bazată pe proiecte” desfășurat în inima culturii și educației europene, la Paris de către Cappadocia education.
Activitatea de formare face parte din proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130619, finanțat de Comisia Europeană.
Proiectul a adus împreună participanți din România și Bulgaria, oferind oportunitatea de a împărtăși experiențe și de a învăța unii de la alții. Cei 20 de reprezentanți din cele două țări au avut parte de o săptămână plină de sesiuni interactive, ateliere de lucru și prezentări de bune practici, în domeniul educațional, toate sub îndrumarea trainerului Iskra Nedelcheva. De asemenea, participanții au beneficiat de experiențe culturale inedite, având posibilitatea de a explora frumusețile Parisului și de a crea legături interculturale solide.
Cele patru cadre didactice participante, Nicoleta Berbeneciuc, coordonator de proiect, Maria Telișcă, Teișanu Ana-Maria și Iulia Ichim au avut ocazia să discute cu experți internaționali în domeniul educației și să identifice modalități eficiente de implementare a învățării bazate pe proiecte în contextul specific al școlii în care își desfășoară activitatea.
Cursanții s-au familiarizat cu cele mai noi platforme educaționale care oferă instrumente inovatoare pentru optimizarea procesului instructiv-educativ. Instruirea bazată pe proiecte este o abordare educațională concepută pentru a oferi educabililor oportunitatea de a dezvolta cunoștințe și abilități prin proiecte captivante, stabilite în jurul persoanelor și problemelor cu care elevii se pot confrunta în viața cotidiană. Totodată, această metodă folosește abilitățile sec.XXI precum gândirea critică, creativitatea, comunicarea și colaborarea.
,,Programul Erasmus+ reprezintă o poartă către oportunități de formare extraordinare care pot transforma radical modul de abordare a educației în școală. Cursul de formare de la Paris a fost o experiență revelatoare și ne-a oferit perspective noi și instrumente practice ce pot aduce schimbări pozitive în modul în care educația este livrată în școala noastră. Prin astfel de proiecte, Erasmus+ continuă să joace un rol esențial în creșterea calității educației și în consolidarea unor legături culturale între țările participante” a declarat coordonatorul de proiect, d-na Berbeneciuc Nicoleta.






Valorificarea experiențelor de învățare din cadrul Programului Erasmus+, la Școala Gimnazială ”Regina Elisabeta” Rădăuți

Școala Gimnazială „Regina Elisabeta” Rădăuți și-a îmbogățit palmaresul proiectelor Erasmus+ prin creșterea numărului de cadre didactice care au beneficiat de formare profesională cu finanțare de la Comisia Europeană, în anul școlar 2023-2024.
După ce în luna noiembrie 2023 patru cadre didactice au participat la un curs de formare la Paris, în perioada 25-31 mai a.c. alte trei cadre didactice din unitatea de învățământ – profesor învățământ primar Pascal Loredana-Maria, profesor Pînzaru Alina- Valentina și învățător Georgescu Ioana-Cătălina, au avut oportunitatea de a participa la cursul de formare ”Teaching the fun way in the digital era” (Predarea distractivă în era digitală), organizat de MAKSIMA Teacher Training Centre, desfășurat în Split, Croația. Activitatea de formare profesională face parte din proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130619, finanțat de Comisia Europeană.
Proiectul a adus împreună participanți din România, Germania, Portugalia, Grecia, Polonia, Franța, Cehia, oferindu-le oportunitatea de a împărtăși experiențe de învățare și exemple de bune practici. Cei 15 participanți, profesori, consilieri educativi și profesori de sprijin, au avut parte de o săptămână de sesiuni interactive și ateliere de lucru în domeniul educațional, sub îndrumarea trainerilor Dario Caljkusic, Ivana Coko și Mirjana Gacina.
”Pornind de la provocările la care sunt supuse sistemele educaționale din toate țările în contextul dezvoltării tehnologiei, trainerii au pregătit ateliere de lucru, abordând subiecte precum: Care e diferența dintre un profesor bun și unul grozav; QR Codes&WordArt- Aplicații simple pentru lucrul la clasă; Folosirea Genially pentru a crea jocuri interactive; Inteligența Artificială folosită la crearea testelor; Învățarea experiențială etc. Cele mai interesante și mai așteptate activități au fost cele legate de învățarea în afara clasei, integrarea creativă a tehnologiei digitale în activități de predare – învățare în aer liber, folosirea aplicațiilor de realitate augmentată. Organizatorii au provocat astfel cursanții să valorifice orizontul local și patrimoniul cultural al orașului Split, folosind QRCodes și aplicația Immersal”, au povestit cadrele didactice de la școala din Rădăuți, care au înțeles cum ar putea să-și valorifice creativitatea, integrând instrumente digitale în activitățile de învățare outdoor, iar participarea la Programul Erasmus+ Split a fost pentru ele o experiență de neuitat. (O. N.)


