Home » Proiect 2024-2025

Calendar

iulie 2025
L Ma Mi J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Proiect 2024-2025

Experiență Erasmus+ în Madeira: Leadership pentru succes educațional

12–17 mai 2025

Înperioada 12–17 mai 2025, câțiva profesori de la Școala Gimnazială ,, Regina Elisabeta” Rădăuți ( director- Telișcă Maria, profesori – Golea Nicoleta, Teișanu Ana-Maria)aparticipat la cursulinternațional *Leading Teams for School Success*, organizat de Learning Together și desfășurat în insula Madeira, Portugalia, în cadrul programului Erasmus+. Această mobilitate a oferit o oportunitate valoroasă de învățare într-un context multicultural, axat pe dezvoltarea competențelor de leadership educațional și pe consolidarea spiritului de echipă în instituțiile de învățământ.
Cursul a pus accent pe stiluri de comunicare în mediul profesional, importanța dialogului asertiv, gestionarea conflictelor, luarea deciziilor și dezvoltarea inteligenței emoționale. Trainerul Claudia Nobrega a coordonat activități dinamice și ateliere practice care au stimulat reflecția personală, autocunoașterea și explorarea diferitelor stiluri de conducere în context educațional.
Participanții au dezbătutmodalități de evaluare a muncii în echipă, de motivare a colegilor și de creștere a eficienței colaborării în școală. Sesiunile interactive au fost completate de schimburi de bune practici cu profesori din alte țări europene, contribuind la dezvoltarea unei perspective internaționale asupra educației.
În afara activităților de formare, mobilitateaainclus și o dimensiune culturală remarcabilă. Profesorii au avut ocazia să exploreze patrimoniul local – de la arhitectura tradițională și cultura insulară până la pădurile Laurisilva, recunoscute de UNESCO. Peisajele spectaculoase ale Madeirei, de la munți dramatici la faleze și grădini tropicale, au completat această experiență într-un cadru natural cu adevărat inspirațional.
Aceastămobilitate Erasmus+ a contribuitsemnificativ la formarea profesională continuă a cadrelor didactice, oferindu-le instrumente moderne pentru conducerea echipelor, încurajând colaborarea și susținând transformarea școlii într-un spațiu al dezvoltării, inovației și incluziunii. Impactul formării se va reflecta direct în calitatea actului educațional șiîndinamicapozitivă a comunitățiișcolare.